14 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 5 دقیقه
' 5
آشنایی با انواع نایلون بسته بندی

آشنایی با انواع نایلون بسته بندی

نایلون ها از پر کاربرد ترین مواد در صنعت بسته بندی به شمار می روند. نایلون های بسته بندی تنوع زیادی دارند و در ابعاد محتلفی در بازار به فروش می روند. استفاده از نایلون های بسته بندی با اهداف مختلفی مانند تحمل وزن بالا، محافظت از محصولات در برابر مواد شیمیایی و تابش نور خورشید کاربرد دارند.

انواع نایلون های بسته بندی

از نایلون های بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نایلون بسته بندی مواد غذایی : نایلون بسته بندی مواد غذایی از مهم ترین انواع نایسلون است. نایلون های مواد غذایی معمولا در مقایسه با سایر نایلون ها از ضخمت کمتری برخوردارند. موادی که در تولید نایلون بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود همواره باید فودگرید باشد و توسط مراجع بهداشتی کشور مورد تایید قرار گرفته باشد.

نایلون بسته بندی حبابدار: نایلون های بسته بندی حبابدار همان بسته بندی نایلونی است که همه تجربه سرگرم شدن با آنها را داریم. این نایلون ها برای بسته بندی محصولاتی است که شکستنی اند.

نایلون بسته بندی خیاری: نایلون های خیاری به نایلون هایی بزرگی گفته می شود که یک سری ویژگی هایی مانند ضخامت زیاد نایلون و بدون دسته جهت بسته بندی میوه ها و صیفی جات در میوه فروشی ها و بازار های میدان تره بار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کیسه نایلون ها در اوایل با هدف بسته بندی خیار به منظور تازه تر نگه داشتن آن تولید شد ولی بعد ها به دلیل ویژگی هایی که داشت به نایلونی پر مصرف و پر کاربرد تبدیل شد.

نایلون بسته بندی شیرینگ : شیرینگ ها یکی از پرکاربرد ترین انواع پلاستیک های بسته بندی هستند که در صنعت بسته بندی از آن استفاده می شود. یکی از مهم ترین کاربرد هایی که برای نایلون می شناسیم بسته بندی نوشابه است. معمولا نوشابه ها در باکس های 6 و 12 تایی عرضه می شوند. تولید کنندگان از نایلون شیرینگ برای این تعداد نوشابه استفاده می کنند. این دسته از نایلون ها در انواع تک لایه و چند لایه تولید می شود. امکان چاپ نیز بر روی این نایلون های بسته بندی وجود دارد.

نایلون بسته بندی استرچ پالت بند : این دسته از نایلون ها برای بسته بندی محصولات در ابعاد بزرگ کارگاه و کارخانه ها مورد استفاه قرار می گیرد. به طور مثال نایلون هایی که بر روی مبل ها در هنگام خرید استفاده می شود از این نوع نایلون است. بسیاری از کارخانه های تولید کننده محصولات مختلف از استرچ پالت بند برای بسته بندی محصولاتشان استفاده می کنند. این نایلون دارای خاصیت آنتی استایتک است و اجازه تجمع الکتریسیته ساکن و گرد و خاک روی نایلون را نمی دهد.

ویژگی های نایلون بسته بندی

هر نایلون ویژگی های خود را دارد که استفاده و یا کاربرد نایلون را تعیین می کند. با دانستن ویژگی های نایلون ها می توانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

برخی از ویژگی های نایلون ها:

شفافیت و براقیت مناسبی دارد.

نرم، انعطاف پذیر و الاستیک است

بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی و روغن ها

قابل شستشو است و شستشوی آسانی دارد

چاپ پذیری و دوخت پذیری خوبی دارد.

در برابر گرما و اشعه ماورا بنفش مقاوم است.




دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...